Coca-Cola

Het is altijd boeiend als we de praktijk eens van naderbij kunnen bekijken. Coca-Cola Enterprises Belgium geeft de leerlingen van het 3de jaar bedrijf en organisatie de kans om het European Visitors Center te bezoeken in Antwerpen. Een kans die we zeker niet laten liggen!

De gids vertelt ons over de geschiedenis van Coca-Cola, het ruime aanbod aan niet-alcoholische drankjes dat ze op de markt brengen en de duurzame initiatieven van Coca-Cola op het vlak van milieu. We krijgen ook een unieke blik achter de schermen van deze productie- en distributievestiging en het hoogtechnologische hoogbouwmagazijn.

Bezoek Nespresso

Je gaat naar aanleiding van de lessen marketing in bedrijf en organisatie naar de Nespresso Store in Brussel. Nespresso heeft een sterk marketingbeleid en is daarom een perfect voorbeeld om de marketingmix in de praktijk te bestuderen. Je krijgt eerst een rondleiding en een presentatie van de productgroepen. Natuurlijk wordt er nadien geproefd!

Louvre Lens

Na de herfstvakantie steken we met alle vierdes de grens over.
De ochtend brengen de leerlingen door in de Noord-Franse stad Arras. Daar krijgen de leerlingen een stadsspel mee dat ze in groep moeten oplossen. Ze kunnen hierbij vragen stellen aan de bewoners en op die manier hun taalervaring in de praktijk omzetten.

In de namiddag bezoeken we het museum Louvre Lens.
Hier hangen imposante werken (o.a. een Rubens) die speciaal uit het Louvre van Parijs  tijdelijk zijn overgebracht. De kunstwerken worden gerangschikt volgens een tijdslijn aan de muur. Een fotozoektocht wijdt de leerlingen ten slotte in in de kunstgeschiedenis.

Een leerrijke dag waarvan uw zoon of dochter zeker heel veel zal opsteken!