Kantooradministratie & gegevensbeheer of Business support
Profiel van de studierichting
Je leert…
- In uiteenlopende contactsituaties klantgericht handelen en communicatief vlot omgaan met bezoekers, klanten en leveranciers in het Nederlands, Frans, Engels en Duits.
- Binnen een e-businessomgeving klantgericht handelen: een e-commerce omgeving (webshop) opzetten en beheren, omgaan met sociale media in de communicatie met klanten en bezoekers van het bedrijf…
- De klantenrelaties, leveranciersrelaties en het voorraadbeheer duurzaam opvolgen met behulp van geïntegreerde software.
- Gevorderde ICT-vaardigheden geïntegreerd toepassen.
- Werken in team.
Je leert deze competenties o.a. aan binnen het kader van een oefenfirma en stage.
Na dit specialisatiejaar behaal je het diploma van het secundair onderwijs.
Je kan gaan werken als onthaalmedewerker, medewerker klantendienst, commercieel medewerker binnendienst.
Wil je jouw kansen op de arbeidsmarkt verhogen, dan kan je bijvoorbeeld kiezen voor een opleiding van het hoger beroepsonderwijs (HBO5) of een graduaatsopleiding.
Lessentabel
Business Support | |
---|---|
Godsdienst | 2 |
Frans | 3 |
Engels | 2 |
Project algemene vakken | 4 |
Lichamelijke Opvoeding | 2 |
Business Support | 9 |
Ondernemend project | 2 |
Recht | 1 |
Stage | 7 |
TOTAAL | 32 |